Sunday 17 March 2013

Cerita Tentang Kita

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak update tentang seorang kawan yang amat bermakna dalam hidup aku...Untuk membina sebuah persahabatan terkadang mengambil masa bertahun2 lamanya, tetapi untuk memusnahkannya mungkin mengambil waktu tidak sampai sesaat pun, untuk itu jujur dan ikhlas adalah kunci dalam setiap persahabatan..Insyaallah..


Ok dia adalah teman baik aku kat Universiti Malaysia Pahang...insyaALLAH dia sahabat dunia dan akhirat aku..Aku sangat meyayangi sahabatku ini...
Suka duka kami kongsi bersama...Sakit demam aku, dia selalu bagi semangat..Waktu ini aku sangat merindui dia...ok nama dia Nur Saydatina Aiesyah Bt Yusof Ali...Aku panggil dia "ecah"Sedapkan nama tu...semanis dan secantik orangnya....nak kenal siapa dia??ok tengok kat bawah ni..



Ok ni lah dia..tak payah nak ternganga sangat la kan..aku tau yang dia comel dan cantik...seindah namanya juga...Indahnya ciptaanmu ya-ALLAH...Comelkan??Dia memang comel sampai ada setengah orang cakap yang dia ni anak bongsu padahal yang sulong...hahahaha...

Memang selalu ada time untuk kami berstory morie...Tak lain tak bukan pasal peribadi la...he3...Yang tu tak boleh nak cerita...Memang terlalu banyak kisah kami...Suka, duka, pahit, masam, kelat dah kami tempuh bersama... :D


Ok yang ni gambar aku dengan dia masa awal sem4...Perlahan dan tak terasa waktu berjalan...aku bahagia mempunyai sahabat sepertinya..Dia seorang yang sangat simple...dia terima kekurangan dan kelebihan aku sebagai sahabatnya..Kadang2 menitis air mata aku apabila merindui sahabatku ini...Dan tak lupa Thanks to Allah S.W.T kerana telah mengurniakan dan memimjamkan aku sahabat yang baik dan faham perasaan aku...Memang tidak dinafikan kadang2 ada perselisihan faham dalam ranjau persahabatn kami..Tapi kami tak pernah putus...Itu adalah asam garam kehidupan..


Ok ni adalah hasil kreativiti si ecah ni...Aku memang suka gambar ni...Simple tapi penuh dengan makna bagi kami berdua..Setiap langkah perjalanan memberikan aku kekuatan dan keberanian...Aku ingin jadikan dia sebagai sahabat dunia dan akhirat aku...insyaALLAH....Kadang2 air mata juga menitik, membayang berjuta langkah yang telah, sedang dan akan tertempuh…Ya akan ku tempuh bersama sahabatku...
Aku kalau boleh tak nak tengok dia menangis...ya kerana dia adalah sahabatku...aku tak nak dia menangis...Ibarat cubit peha kanan, peha kiri juga terasa...Persahabatan yang akrab tidak dapat dipisahkn melainkan dengan kematian ...

NOTE: Thanks ecah sebab dah jadi sahabat emy..insyaALLAH ecah adalah sahabat emy dunia akhirat...Sayang kamu wahai sahabatku... ^_^

Publisher: Amy Mistletoe

2 comments:

  1. so sweet dear.
    tQ so much...
    i will be your best friends for ever n ever ♥
    muah muah muah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3..love u 2 dear..insyaALLAH we will never ever be apart as a SAHABAT...u're my best frenzz...

      Delete